Rozliczasz się na podstawie ryczałtu? Od 2017 roku wyższy limit przychodów

Rozliczasz się na podstawie ryczałtu? Od 2017 roku wyższy limit przychodów


Jeśli jesteś przedsiębiorcą, ryczałt od przychodów ewidencjonowanych pewnie jest Ci dobrze znany. Wiesz, że wraz z rozpoczęciem 2017 roku podwyższono limit przychodów uprawniających do korzystania z niego?

Ryczałt – z czym to się je?

Ryczałt od przychodów ewidencjonowanych pociąga za sobą na pewno mniej obowiązków i skutkuje obniżoną stawką podatku. Jednak wszystko, co ma swoje zalety, ma tyle samo wad, dlatego ryczałt cechuje się brakiem możliwości rozliczenia firmowych wydatków jako przychodów pomniejszonych o zobowiązania podatkowe.

Stawki ryczałtu

Stawek ryczałtu jest kilka, a każda z nich różni się między sobą przede wszystkim ze względu na rodzaj prowadzonej działalności, czyli typ świadczonych usług lub sprzedawanego towaru.

Każda czynność podlega konkretnej stawce ryczałtu

Te wahają się w granicach od 2% do 20% i stanowią szerokie pole do działania dla każdego przedsiębiorcy.

Kto może korzystać z ryczałtu?

To forma opodatkowania przeznaczona dla konkretnej grupy przedsiębiorców – osób prowadzących jednoosobową działalność gospodarczą, których przychody w danym roku nie przekroczyły narzuconego przez prawo limitu 250 000 euro.

Od 2017 roku zwiększony limit

Wraz z pierwszym dniem stycznia limit przychodów uprawniających do korzystania z rozliczenia opartego na ryczałcie został zwiększony ze 150 tys. euro do 250 tys. euro. Co ta zmiana oznacza? Przede wszystkim to, że z korzystniejszego rozwiązania rozliczeniowego będzie mogła korzystać większa liczba przedsiębiorców, z różnych środowisk branżowych.

Zwiększony limit poskutkuje również wyższą aktywnością gospodarczą, bo zniknie strach przed większymi zarobkami i tym samym koniecznością przejścia na mniej korzystną formę rozliczenia.

Założyłeś własną firmę i chcesz działać w oparciu o ryczałt?

W zasadzie nic nie stoi na przeszkodzie. Wystarczy, że:

  • zgłosisz swoją decyzję do urzędu skarbowego,
  • złożysz w postaci pisemnego oświadczenia,
  • zaktualizujesz wniosek CEIDG.

Pamiętaj jednak, że forma rozliczenia to nie wszystko (więcej znajdziesz w artykule: Chcesz założyć własną firmę? Oto 5 podstawowych błędów, których powinieneś unikać), a prowadzenie firmy to dbanie o całą księgowość, składki zdrowotne, fakturowanie i szereg pozostałych elementów, które tylko kontrolowane w 100% dają gwarancję dobrze prosperującego przedsiębiorstwa.